System identyfikacji wizualnej – wszystko to, co pozwala zidentyfikować firmę i odróżnić ją od innych. Budowania korzystnego wizerunku społecznego musi brać pod uwagę wiele czynników i zgodnie harmonizować tożsamość przedsiębiorstwa z jego osobowością.

 

System identyfikacji wizualnej jest szczególnie ważny przy kontakcie z klientem, który pojawia się po raz pierwszy. Pierwsze wrażenie pozostawia w świadomości odbiorcy najtrwalszy ślad.

 

Gdy jest pozytywne, firmie łatwiej je podtrzymać i utrwalać w kolejnych kontaktach. Bodźce wizualne wywołują w odbiorcy określone odczucia i opinie na temat firmy. Zadaniem systemu identyfikacji wizualnej jest kształtowanie tych odczuć tak, by były podstawą do budowania jednoznacznego wizerunku.

 

Wizerunek firmy można kształtować w formach pozawizualnej i wizualnej. System identyfikacji pozawizualnej oddziałuje na wszystkie (poza wzrokiem) zmysły odbiorcy.

 

Postrzeganie firmy przez pryzmat jej zachowania i obecności na rynku, kształtują poniższe rozwiązania:

  • ujednolicony sposób przyjmowania rozmów telefonicznych;
  • standard obsługi klientów podczas sprzedaży i opieki w okresie posprzedażnym;
  • dźwięki – melodyjka firmowa;
  • zapach.


System identyfikacji wizualnej jest zestawem reguł i konsekwentnie zaplanowanych wzorców, które mają za zadanie budować pozytywne wyobrażenie o firmie, jej ofercie oraz utrwalać korzystne opinie wśród personelu, partnerów i odbiorców.

 

Jest opracowaniem zebranym w specjalny katalog, w którym zawarto podstawowe elementy koncepcji identyfikacji wizualnej firmy w jej otoczeniu.

 

Stanowi zbiór zasad tworzenia dokumentów firmowych, stosowania logo i nazwy oraz środków, które są podstawą do tworzenia przekazów wizualnych. Istotność systemu identyfikacji wizualnej wynika z faktu, że mimo upływu czasu stale oddziałuje na odbiorców.

 

Może być budowany etapami, gdy firma dopiero powstała. Powinien wtedy opierać się na solidnych założeniach. Gdy firma od dawna funkcjonuje na rynku, tworzony system powinien uwzględniać wcześniejszy okres działania oraz dotychczasowe postrzeganie firmy przez otoczenie.


Zasady budowania systemu identyfikacji wizualnej
Budując system identyfikacji wizualnej należy uwzględnić następujące zasady:

  • zgodność ze specyfiką firmy i jej stylem;
  • oryginalność;
  • łatwość percepcji – tworzony wizerunek jest jasny i zrozumiały dla odbiorców bez dwuznacznych, sprzecznych ze sobą przekazów;
  • łatwość zapamiętania i przejrzystość;
  • łatwość wykorzystania w różnych technikach i trwałość;
  • pozytywne skojarzenia;
  • realne podstawy – przyjęta koncepcja jest zgodna z rzeczywistymi skojarzeniami, które są ważne dla danego rodzaju przedsiębiorstw.

NASZE NAJNOWSZE REALIZACJE

1XYZ.pl Sp. z o.o.
ul. Globusowa 25
02-436 Warszawa
tel.: +48 881 305 888
tel.: +48 22 299 20 28
biuro@1xyz.pl

Zapraszamy do naszego biura:
Poniedziałek - Czwartek 8.00 - 17.00
Piątek 8.00 - 15.00

Sklep internetowy 24h:
www.sklep1xyz.pl

Copyright © 2016 1XYZ.pl Sp. z o.o., dekoracje ścienne, wydruki wielkoformatowe, naklejki reklamowe, pieczątki, xero. All Rights Reserved. Zdjęcia jak i opisy oraz dołączone do nich komentarze są autorstwa "1XYZ.pl Sp. z o.o.".

Zgodnie z Dz. U.94 Nr 24 poz. 83, sprost.: Dz. U.94 Nr 43 poz. 170, kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie tych materiałów w części lub całości bez zgody "1XYZ.pl Sp. z o.o." jest zabronione. Wszystkie znaki towarowe i marki handlowe zamieszczone na łamach strony internetowej www.1xyz.pl są zastrzeżone przez ich producentów i zostały użyte tylko i wyłącznie w celach informacyjnych. Zastrzegamy sobie prawo zmiany obowiązujących cen. Składając zamówienie akceptujesz nasz regulamin.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Polityka cookies

1. Czym są pliki „cookies”

Plik „cookie” to ciąg znaków, najczęściej w postaci niewielkiego pliku tekstowego, który zostaje zapisany na urządzeniu końcowym w momencie, gdy odwiedzasz witrynę. 

2. Do czego używamy plików „cookies”

Plików „cookie” używamy by podnieść użyteczność naszej strony i jakość świadczonych usług zgodnie z preferencjami naszych użytkowników. Wykorzystujemy je do anonimowych badań statystycznych związanych z odwiedzinami naszej witryny. Dane zawarte w plikach „cookies” umożliwiają blokowanie wielokrotnego wyświetlania treści użytkownikowi oraz pomagają zwiększyć efektywność reklam. 

3. Jakich rodzajów plików „cookies” używamy

Używamy dwóch rodzajów plików: tymczasowych, które wygasają w momencie wylogowania z serwisu lub zamknięcia przeglądarki oraz stałych, które zostają na urządzeniu użytkownika zgodnie z czasem określonym w parametrach lub usunięcia ich przez użytkownika. 

4. Dane osobowe

Nie wykorzystujemy plików „cookies” do identyfikacji użytkownika a jedynie danych dotyczących połączenia. 

5. Obsługa i usuwanie plików „cookies” 

Domyślnie oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych zezwala na obsługę plików „cookies” na urządzeniu końcowym, można jednak zmienić domyślne ustawienia i blokować ich obsługę. Szczegółowe informacje dotyczące obsługi, blokowania i usuwania plików „cookies” znajdują się w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Blokowanie obsługi plików „cookies” może mieć wpływ na obsługę funkcjonalności dostępnych na stronie internetowej.